Dace vrei sa faci parte din industria HoReCa, trebuie sa afli cateva lucruri despre aceasta lume. Acest lucru te va ajuta sa intelegi domeniul mai bine si sa te adaptezi cerintelor sale.
Afla din acest articol ce inseamna HoReCa si cateva dintre cele mai importante aspecte pe care ar trebui sa le cunosti despre domeniul acesta.
Ce inseamna HoReCa
HoReCa reprezinta o abreviere care provine de la alaturarea cuvintelor Hoteluri, Restaurante si Cafenele (in unele variante, Ca provine de la Catering). Termenul este folosit cu preponderenta in anumite tari, precum cele francofone (Franta, Luxemburg, Belgia, Elvetia), dar si in Germania, Suedia, Olanda si Romania.
Acest acronim este utilizat in industria ospitalitatii si se refera la activitatile specifice sectorului – cazarea, luarea mesei, petrecea timpului liber. De aceea, indiferent daca este vorba de o pensiune de cinci margarete din Muntii Apuseni, de o patiserie din Franta sau de un hotel de o stea din Berlin, toate sunt incluse in termenul umbrela HoReCa.
HoReCa se refera atat la produse, echipamente, utilaje si accesorii, cat si la componenta umana, adica angajatii din acest sector, la care se adauga alimentele, mobilierul, consumabilele etc.
Cine face parte din HoReCa
Chiar daca primele litere ale termenului HoReCa provin de la cuvantul Hoteluri, de fapt, acesta se refera la toate tipurile de unitati de cazare. Astfel, HoReCa include atat hoteluri, cat si moteluri, Airbnb-uri, hosteluri, pensiuni, cabane, campinguri si orice locuinta ce dispune de autorizatie pentru a oferi servicii de cazare.
Similar, cuvintele Restaurant si Cafenele acopera toate formele de alimentatie publica, precum puburile, fast food-urile, pizzeriile, patiseriile, cantinele, supermarketurile etc.
La acestea se adauga produsele acestora si producatorii, de la consumabile si materie prima la produsul final, resursele umane (lucrator comercial, receptioner, distribuitor), dar si echipamentele folosite in industria ospitalitatii.
Cum poti face parte din industria HoReCa
HoReCa este o industrie care iti poate aduce foarte mult profit, daca dispui de fondurile necesare pentru o astfel de companie, stii cum sa o manageriezi si, desigur, daca dispui de putin noroc.
Domeniul isi are radacinile in Grecia Antica, chiar daca nu purta acest nume. In acea perioada a inceput sa se practice o forma proto a turismului. Un exemplu in acest sens sunt calatorii care mergeau in Rodos pentru a admira ruinele Colosului. Desigur, lucrurile s-au schimbat de atunci si, daca vrei sa faci parte din domeniu, citeste in continuare cateva dintre aspectele pe care trebuie sa le ai in vedre in acest sens.
Cercetarea si planul de afaceri
Evident, primul pas, cel pe care il faci chiar acum, este sa te informezi cat mai mult asupra acestui subiect. Deoarece industria este vasta si evolueaza mereu, vei avea permanent cate ceva de invatat, chiar si dupa ce ti-ai deschis afacerea in domeniu.
Este necesar sa-ti creezi un plan de afaceri pe care sa-l urmezi, dar si pe care poti sa-l adaptezi din mers, atunci cand este nevoie. Pe masura ce planul tau de afaceri ia contur, poti sa-ti faci o idee asupra cheltuielilor necesare. Exista suficiente variante de finantare la care poti apela pentru a dispune de banii necesari.
Locatia si investitia financiara
Un aspect foarte important este alegerea locatiei. Un hotel cat mai aproape de plaja ,o cafenea sau o pizzerie intr-o zona pietonala aglomerata pot inregistra cifre de afaceri mai mari decat unele situale mai departe de centrul orasului. Desigur, trebuie sa tii cont si de amenajarea si ambienta spatiului tau.
Pe masura ce planurile tale avanseaza, nu uita de faptul ca ai nevoie de o serie de autorizatii pentru a functiona in legalitate. Actele necesare difera de la caz la caz, in functie de specificul business-ului tau.
Urmatoarea etapa este investitia in echipamentul si mobilierul de care are nevoie spatiul tau comercial. Un local sau o pensiune cu personalitate si un decor pe masura care sa le ofere clientilor o experienta completa au sanse ridicate de a se face cunoscute la nivel local sau chiar national.
Resursa umana si promovarea
Trebuie sa angajezi si persoanele necesare pentru ca afacerea ta sa infloreasca. Incearca sa gasesti oameni cu experienta ori persoane care, chiar daca nu au experienta in domeniu, sunt dornice sa invete sau iti impartasesc viziunea asupra viitorului.
Nu in ultimul rand este necesara promovarea. Aceasta se poate face pe retelele de socializare, in ziare, folosind afise – optiunile sunt aproape nelimitate. Promovarea este foarte importanta, deoarece trebuie sa te faci cunoscut, mai ales la inceput. Daca serviciile tale sunt de calitate, in timp, promovarea va veni de la sine, prin recenziile pozitive ale clientilor care ti-au trecut pragul.
HoReCa este un sector dinamic, in continua expansiune si schimbare, care are puterea de a transforma experienta de zi cu zi sau cea turistica a unei persoane, prin profesionalism si calitate. Pro-Cucina.ro iti pune la dispozitie cuptoare, hote, lazi frigorifice, malaxoare, mixere, aparate si masini speciale, rafturi si vitrine frigorifice, accesorii, carucioare si echipamente hoteliere pentru ca afacerea ta din domeniul HoReCa sa inceapa cu echipamentele profesionale necesare.